ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی 

چگونه سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی را تعویض نمائیم.

   
زندگی شهری به نحوی شده است که اکثرما را با کمبود وقت مواجه میکند. استفاده از تکنولوژی روز در آشپرخانه میتواند قدری از وقت آزاد ما را نگهدارد. ماشین های ظرفشویی تکنولوژی است که  هم زمان را برای ما خیره میکند و هم امور آشپرخانه را برای ما آسانتر مینماید. اصطلاحا دست ما را در حنا گذاشته و ممکن است هزینه های گزافی برای ما به بار بیاورند.

نحوه تعمیر نشتی ماشین ظرفشویی را در اینجا بخوانید. 
در این مقاله به نحوه سرویس و تعویض سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی میپردازیم.

ماشین ظرفشویی

لوازم مورد نیاز:
پیچ گوشتی
سوئیچ یا کلید جدید
ولت متر


تخلیه ضعیف آب از ماشین ظرفشویی، جریان ضعیف آب و قراردادن ظروف کثیف خشک  شده در ماشین ظرفشویی ممکن است باعث خرابی سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی ماشین ظرفشویی و نتیجتا تخلیه نامناسب ماشین ظرفشویی یا آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی  شود. گام های ذیل مراحل تعویض سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی ماشین ظرفشویی را شرح میدهد.
 سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی
گام اول: سوئیچ اصلی ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و آنرا از برق بکشید. 
 

گام دوم: شناور را پیدا کنید.
 ماشین ظرفشویی
در قسمت پایین ماشین ظرفشویی، سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی ماشین ظرفشویی به شناوری متصل است که هنگام بالا آمدن سطح آب، بالا می آید. زمانی که سطح آب به مقدار معینی رسید  این شناور مانند یک ضامن عمل کرده و از ورود جریان آب به ماشین ظرفشویی جلوگیری میکند. شناور را میتوانید با باز نمودن صفحه پایینی ماشین ظرفشویی ببینید. این شناور زیر درب ماشین ظرفشویی قرار داشته و باید با یک عدد پیچ گوشتی ابتدا پیچ های آنرا باز کرد و سپس آنرا باز نمود. درب ماشین ظرفشویی را باز کنید تا پیچ ها را باز نمایید. درب را ببندید تا پنل را بردارید.

بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی را حتما مطالعه کنید.


 

گام سوم: شناور قبلی را باز کرده و آنرا دور بیندازید.
در قسمت پایین و کناری لوله، شما 2 رشته سیم متصل به سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی میبینید که باید جدا شوند. فیش نری مادگی این سیم ها را به سوئیچ وصل میکنند که نهایتا این اتصال ها باید جدا شوند.( فیش های نری مادگی از هم در بیایند)
 ماشین ظرفشویی
به یاد داشته باشید که سیم ها را از چه موقعیتی باز نمودید که بعدا بتوانید آنها را سر جای خودش جا بزنید. چه بهتر است که برای آنکه فراموش نکنید، سیم ها را شماره گذاری نمایید. میتوانید از انبردست برای نگهداشتن کانکتور ها استفاده نمایید. اصلا توصیه نمیشود که خود سیم ها را بکشید زیرا ممکن است قطع شوند یا پاره شوند یا به هر نحوی آسیب ببینند. برخی از ماشین ظرفشویی ها دارای پیچ ها و کلمپهایی هستند که سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی ماشین ظرفشویی را در مقابل شناور نگه میدارد.
این نوع پیچ ها به راحتی باز میشوند. سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی قدیمی ماشین ظرفشویی را باز کنید ودیگر مصرف نکنید.
 

گام چهارم: سوئیچ جدید قرار دهید.
شما یک سوئیچ موقعیت که متناسب با مدل ماشین ظرفشویی شما فرق میکند را خواهید یافت. به جای آن سوئیچ موقعیت میتوانید از پیچ و کلمپ استفاده کنید. سیم ها را مجددا سر جای خود وصل کنید. چک کنید که سیم ها به خوبی وصل شده باشند و پنل پایینی را سرجای خود قرار دهید.
 

گام پنجم: دستگاه را تست کنید.
ماشین ظرفشویی را به برق وصل کنید. مقداری ظرف درون آن قرار دهید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید. کل مراحل شتسشو را ببینید. شما میتوانید سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی جدید ماشین ظرفشویی را با یک اهم متر تست کنید. درجه اهم متر را روی X1 تنظیم کنید و هریک از پایه های خروجی ترمینال سوئیچ را جداگانه تست کنید. هریک از پراب ها را که به پایه های ترمینال سوئیچ وصل میکنید باید عدد صفر و یا بینهایت را نشان دهد.
بعد از اتمام این مرحله، دکمه سوئیچ را فشار دهید و عدد نشان داده شده روی اهم متر باید قرینه شود. یعنی مثلا اگر عقربه نمایشگر از سمت چپ صفحه نمایش 10 درجه بالاتر آمده بود بعد از فشار دادن دکمه سوئیچ بایدعقربه نمایشگر از سمت راست صفحه نمایش 10 درجه بالاتر بیاید.قبل از باز کردن سوپاپ تخلیه، بهتر است که از یک مولتی متر برای تست اینکه آیا سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی ماشین ظرفشویی مشکل دارد و یا اینکه مشکل دیگری وجود دارد که به تکنسین نیاز دارد، استفاده کنید. 


اگر سوئیچ شناور یا فلوتر برقی یا فلوتر شناور برقی یا فلوتر شناور مکانیکی ماشین ظرفشویی به درستی تعویض شده باشد، و مواد غذایی باقیمانده روی ظروف را قبل از اینکه داخل فیلترها و یا آبپاش آب را مسدود کنند تمیز کنید، بعد از شستشو ظروف براق و تمیزی خواهید داشت.
ماشین های ظرفشویی باید به منظور انجام درست عملیات شستشو، تمیز شوند.

دیجی سرویس متخصص در تعمیر لوازم خانگی از جمله لوازم آشپزخانه قصد دارد تا با انتشار مقالات آموزشی شما را در آشنایی با کلیات فنی لوازم خانگی آشنا نماید تا در صورت بروز مشکلات جزئی خودتان بتوانید از پس امور بر بیایید و حتی الامکان از تماس با تعمیرکار بپرهیزید تا در هزینه های خانواده پس انداز کنید. در صورتی که نتوانستید مشکل را برطرف نمایید، کارشناسان دیجی سرویس آماده ارائه هرگونه خدمات به شما میباشند.

تماس با کارشناس