ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

سرویس و تعمیر درب یخچال سامسونگ SAMSUNG

آموزش نحوه تنظیم لولای درب یخچال

در صورتی که موتور  یخچال شما بیش از حد نرمال روشن میشود احتمال دارد که بدلیل وجود نشتی از درب یخچال باشد. به این معنی که هوای گرم محیط وارد یخچال شده و با توجه به اینکه ترموستات روی دمای مشخصی تنظیم است، موتور یخچال مجبور است بیشتر روشن شود تا سرمای از دست رفته را جبران نماید. زیاد روشن ماندن موتور یخچال میتواند منجر به خرابی موتور یخچال، خرابی کمپرسور یخچال و یا مستهلک شدن آنها بینجامد.
این موضوع هم از طول عمر موتور یخچال شما میکاهد و هم باعث مصرف زیاد تر انرژی شده و هزینه برق را افزایش میدهد . بازو بسته نمودن درب یخچال در دراز مدت باعث خرابی لولای درب یخچال میشود و نتیجتا درب یخچال از قسمت لولا لق شده و باعث نشتی هوای درون یخچال به بیرون و کار کردن بیش از حد موتور یخچال جهت جبران سرمای از دست رفته میشود.

لولای درب یخچال


در این مقاله قصد داریم در خصوص خرابی درب یخچال و همچنین تعمیر لولای درب یخچال به منظور جلوگیری از نشتی هوای سرد داخل یخچال به بیرون توضیحاتی ارائه نمائیم. وجود نشتی از درب یخچال باعث کاهش طول عمر یخچال و انتشار بوی مواد غذایی به محیط خارج یخچال میشود.

لاستیک خراب یا ترک خورده ممکن است علت نشتی یخچال نباشد. وجود لولای غیر هم راستا و یا لق میتواند باعث شود که درب یخچال آویزان شده و خوب کیپ نشود که استفاده از یک لاستیک دور درب خیلی خوب هم در این خصوص موثر نمیباشد.
1- اگر درب یخچال کیپ نشده باشد، با نگهداشتن یخچال به سمت عقب به آن ضربات آرامی وارد کنید و یا پیچ های تنظیم پایه جلو یخچال را دو دور باز کنید.

لولای درب یخچال
اینکار را اینقدر انجام دهید تا تنظیم درب درست شود. اما ضربات خیلی محکمی به جلو یخچال وارد نکنید.
2- اگر تنظیم سطح پایه ها جواب نداد، پیچ های لولا را سفت کنید. برای اینکار باید درب یخچال را باز کنید. مخصوصا درب فریزر را،  تا بتوانید این پیچ ها را بچرخانید.

لولای درب یخچال
در برخی از یخچال ها شما باید محافظ روی پیچ های لولا را باز کنید تا به پیچ ها دسترسی پیدا کنید. لقی و عدم کیپ شدن درب یخچال یا کیپ نشدن درب یخچال میتواند با تنظیم لولای درب یخچال برطرف شود. لولا را شل کنید و یک فیلر بین لولای درب قرار دهید .فیلر مخصوص تنظیم لولا یک ورقه ی کاغذی یا پلاستیکی است که جای پیچ های لولا روی آن تعبیه شده است. آنگاه لولا را سفت کنید. اگر شیم گیری را خوب انجام ندهید ،درب خوب کیپ نمیشود. در این وضعیت ، شما میتوانید فیلر را بردارید. با تغییر شیم گیری مشکل کیپ نشدن درب یخچال را میتوانید برطرف کنید.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیر یخچال وایت هاوس را حتما مطالعه کنید.


لولای درب یخچال

3- اگر درب یخچال تاب برداشته است، پیچ های نگهدارنده ی قاب داخلی در به قاب بیرونی درب یخچال را سفت نمائید. ممکن است بعد از انجام این تنظیمات نیاز باشد که لاستیک دور درب را تعویض و یا مجددا تنظیم کنید.

لولای درب یخچال
4- گیره را چک کنید. یخچالهای جدید دارای یک گیره آهنربایی روی درب یخچال هستند که اگر درب به خوبی بسته نمیشود، گیره آهنربایی را از قاب داخلی درب بردارید و با یک فیلر آنرا به آرامی شیم گیری کنید. ممکن است لازم باشد تا برای شیم گیری مناسب، لاستیک دور درب را مجددا تنظیم کنید.
اگر جای لولای درب یخچال روی بدنه گشاد کرده و یا پوسیده است میتوانید جای لولا رو روی ستون یخچال تغییر دهید که برای اینکار حتما از سرویسکاران مجاز دیجی سرویس کمک بگیرید. 

لولای درب یخچال


اگر تمایل به مطالعه بیشتر در خصوص آموزش تعمیر یخچال فریزر ساید هستید اینجا کلیک کنید.


اگر میخواهید در مورد  پیشگیری یا جلوگیری از خراب شدن یخچال مقاله ای مطالعه کنید، اینجا کلیک کنید.
دیجی سرویس از متخصص ترین و با تجربه ترین کارشناسان و تکنسین ها در خصوص انجام تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر انواع یخچال، ساید، فریزر، در برندهای سامسونگ SAMSUNG ، ال جیLG،  ویرپول WHIRPOOL بهره میبرد. کافی است یکبار با دیجی سرویس تماس بگیرید و یا درخواست خود را در سایت دیجی سرویس بنویسید. در اسرع وقت با شما تماس گرفته میشود و مشتری دائمی ماخواهید شد.

تماس با کارشناس