ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

پیشگیری یا جلوگیری از خراب شدن یخچال

پیشگیری بهتر از درمان است. قبل از خراب شدن یخچال به ندای آن گوش فرا دهید، راهنمای تعمیر و نگهداری از یخچال ساید

تشخیص عیب  یخچال زمانی که در حال کار است و هنوز خراب نشده است.

برای آنکه بخواهید متوجه ایراد یخچال زمانی که هنوز خراب نشده است و درحال کار میباشد بشوید لازم است که از نحوه کار یخچال باخبر باشید.

طبق تعریف، یخچال یکی از وسایل خانه است که مدام از آن کار کشیده میشود و در بازه های زمانی مشخصی روشن میشود. اگر یخچال کار نکند، نخواهد توانست مواد غذایی را سرد نماید که منجر به فاسد شدن آنها و نهایتا دور ریختن مواد غذایی میشود.

 یخچال ها هم مانند سایر لوازم برقی به گونه ای ساخته شده اند که چندین سال کار کنند، اما زمانی هم عمر مصرفی آنها به پایان میرسد.

زمانی که یخچال شما دچار عیب و ایرادی میشود و دیگر کار نمیکند، مراحلی برای یافتن دلیل بروز ایراد و عیب یخچال وجود دارد. اگر یخچالی به طور مداوم و بدون وقفه کار میکند یعنی موتور و کمپرسور آن خاموش نمیشود نشاندهنده بروز ایراد در یکی از اجزاء یخچال میباشد که به درستی کار خود را انجام نمیدهد. اگر میخواهید بدانید که چه قطعه ای دچار خرابی شده که منجر به دائم روشن ماندن یخچال شما شده است، باید از وظایف قطعات موجود در یخچال آگاه باشید.

کویل اوپراتور و کندانسور یخچال

کویل کندانسور

یخچال دارای  یک کویل اوپراتور و یک کویل کندانسور میباشد. یخچال به خاطر پمپاژ مایع خنک کننده ای که بین کندانسور و اوپراتور توسط کمپرسور و موتور جابجا میشود ،سرما تولید میکند. ماده خنک کننده از کندانسور یعنی جایی که خنک شده است، حرکت کرده و به سوی اوپراتور میرود. کویل های کندانسور داخل یخچال، در خارج از یخچال هم قابل رویت هستند اما کویلهای اوپراتور داخل یخچال تعبیه شده اند و ازبیرون قاب مشاهده نیستند.

کمپرسور

نقش ترموستات و گرم کن در یخچال چیست؟

ترموستات یخچال

میتوانید تعمیر خرابی ترموستات یخچال فریزر ساید را اینجا ببینید.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیر یخچال در محل را حتما مطالعه کنید.


ایجاد برفک  وآب شدن آن به ندرت داخل یخچال اتفاق می افتند.

گرم کن موجود در یخچال باعث آب شدن برفک هایی که ممکن است از قدیم ایجاد شده باشند میشود.این اب شدن برفک ها در مراحل مختلفی در یخچال اتفاق می افتد.بعد از شروع به کار سیستم گرمکن،  برفکهای احتمالی تشکیل شده داخل یخچال ذوب میشوند، پس از آن ترموستات وظیفه دارد تا دمای یخچال را به دمای مورد نظر که از قبل تنظیم شده است برساند و از یخ زدگی نیز محافظت کند.

تعیین مشکلات ویژه و خاص:

ایراد اکثر قطعاتی که داخل یخچال مورد استفاده قرار میگیرند، مانند کمپرسور و اوپراتور، ترموستات، گرمکن، کندانسور، فن ها و سوئیچ های گوناگون به راحتی قابل شناسایی و تعویض هستند.

راه حل تشخیص عیب یخچالی که به صورت مداوم موتور آن کار میکند ، گوش دادن به صداهای غیر عادی از یخچال میباشد.

روشی برای کشف مشکل و ایراد یخچال زمانی که در حال کار میباشد.

تقریبا همه مشکلات و خرابی های یخچال را که کشف میکنید خودتان میتوانید  آنرا تعمیر کنید. آن دسته از مشکلاتی که به طور مداوم برای یخچال شما پیش می آید و مربوط به کویل های داخل و یا بیرون یخچال است ، به دلیل آنکه داخل کویل ها گاز مبرد وجود دارد که گازی سمی بوده و هنگام تعمیر ممکن است بدلیل آسیب دیدن کویل و یا اتصالات آن منتشر شده و برای شما خطر آفرین باشد بایستی توسط یک تکنسین مجرب تعمیر گردد.

در صورتی که یخچال شما عیب پیدا کرده و یا ایرادی در آن بوجود آمده که به مرور زمان در حال افزایش است،  بهترین راه مقابله با مشکل، تشخیص عیب، و تعمیر خرابی است که میتوانید با دیجی سرویس تماس گرفته و نسبت به رفع ایراد قبل از اینکه به فاجعه منجر شود اقدام کنید.

 

تماس با کارشناس