ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

تعمیر خرابی ترموستات یخچال فریزر ساید جنرال الکتریک, سامسونگ و ال جی

آموزش تعمیر یخچال- ترموستات یخچال فریزر ساید جنرال الکتریک، سامسونگ و ال جی را چگونه تعویض نمائیم؟

یکی از اجزاء مهم یخچال در کنترل دما، ترموستات میباشد.در صورتی که با تنظیم دمای یخچال جنرال الکتریک و یا فریزر و یا ساید بای ساید سامسونگ و ال جی خود مشکل دارید، ریسک خراب بودن ترموستات بسیار بالا میباشد.
در صورتی که از خرابی ترموستات اطمینان حاصل کردید، بهتر است که برای تعمیر آن تعویض ترموستات یخچال جنرال الکتریک را به تعمیرکار مجرب بسپارید.
تعمیرکاران دیجی سرویس بصورت شبانه روزی در سرتاسر تهران آماده خدمت رسانی برای تعمیر انواع لوازم خانگی شما هستند.
ما هم در این مقاله و همچنین در سایر مقاله های این سایت قصد داریم تا شما را با اجزاء یخچال و خرابی های عمومی که ممکن است با آنها روبرو شوید آشنا کنیم تا حتی الامکان خودتان تعمیرکار خودتان شوید.
برای تعویض ترموستات به ابزار و تجهیزات ذیل احتیاج خواهید داشت:
یک عدد انبردست
یک دوربین برای عکس گرفتن
یک عدد ترموستات سالم
یک عدد پیچ گوشتی 4 سو 

یک عدد پیچ گوشتی دو سو


گام اول- رعایت ایمنی

قبل از هر کاری برای جلوگیری از خطر برق گرفتن بهتر است که دو شاخه یخچال را کلا از برق بکشید.

 

گام دوم- باز کردن ترموستات خراب یخچال فریزر ساید جنرال الکتریک

بعد از از برق کشیدن یخچال باید به نحوی به ترموستات دست پیدا کنید. برای دسترسی به ترموستات نیاز است که درجه دمای یخچال را از جای خود در بیاورید.برای در آوردن درجه دمای یخچال میتوانید از یک عدد پیچ گوشتی سر تخت یا اصطلاحا دو سو استفاده نمایید.برای در آوردن درجه دمای یخچال باید پیچ گوشتی دو سو را زیر درجه انداخته و آرام به سمت بالا فشار دهید تا درجه دمای یخچال بیرون آورده شود.در این وضعیت شفت ترموستات قابل مشاهده خواهد بود. شفت ترموستات بوسیله یک عدد مهره در جای خود محکم شده که برای آزاد نمودن مهره از انبردست استفاده نمایید.

ترموستات یخچال
قطعه بعدی که باید از یخچال جنرال یا سامسونگ بیرون بیاورید یک عدد پیچ اتصال ترموستات به بدنه یخچال میباشد ممکن است که این پیچ زیر یک محافظ و یا در پوش قرار گرفته باشد. به آرامی درپوش را برداشته و به کمک یک عدد پیچ گوشتی پسچ مورد نظر را باز کنید.در این وضعیت میتوانید ترموستات را به آرامی از داخل یخچال خارج نمائید.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب پکیج چیست؟ را حتما مطالعه کنید.



گام سوم- جدا نمودن اتصالات

قاب محافظی که ترموستات را پوشانده باز کنید. در صورتی که ترموستات را به سمت بیرون از محل استقرارش فشار دهید، آنگاه اتصالات قابل مشاهده خواهد بود. پیشنهاد میشود قبل از اینکه سیم های اتصالات را باز نمائید، برای جلوگیری از سردرگمی هنگام نصب ترموستات جدید،  از نحوه سیم کشی عکس تهیه نمائید. در این وضعیت میتوانید اتصالات ترموستات را باز کنید. دقت نمائید که برخی اتصالات شیارهایی دارند که لازم می آید توسط پیچ گوشتی آن شیارها را در آورد.

ترموستات یخچال

گام چهارم-  روکش لوله موئی در ترموستات جدید را تعویض نمائید.

بعد از در آوردن اتصالات، باید نسبت به خارج نمودن لوله موئی از درون  دیواره ی یخچال اقدام نمائید.دقت کنید که این لوله موئی بایستی خیلی راحت و بدون هیچ گونه زور اضافی از درون دیواره یخچال خارج شود.ممکن است در برخی مدل ها سر دیگر لوله به جائی متصل باشد.سپس کاور لوله موئی را خارج نمائید. لوله موئی مربوط به ترموستات سالم را صاف نموده و روی آنرا کاور بکشید. سپس لوله موئی را درون دیواره یخچال جازده و بر اساس عکسی که قبلا انداخته بودید اتصالات مربوط به لوله موئی را وصل نمائید.


گام پنجم- نحوه نصب نمودن ترموستات در یخچال جنرال الکتریک یا سامسونگ یا ال جی

ترموستات را برداشته و در موقعیت خود یعنی همانجائیکه ترموستات قبلی را از آنجا باز گرده بودید قرار دهید.سپس مهره روی شفت را بوسیله انبردست یا دم باریک گرفته و سفت نمائید. مراقب باشید تا سیم ها را طوری قرار دهید که تحت فشار نبوده و به چائی گیر نباشد.روکش مربوط به ترموستات را روی آن قرار دهید.


گام ششم - درجه  دما را دوباره نصب نمائید.

در گام آخر، نسبت به بستن پیچ جعبه ترموستات که در ابتدای کار باز کرده بودید اقدام کنید. حال درپوش آنرا ببندید.
در اینجا ترموستات شما تعویض شد و حال میتوانید با به برق زدن یخچال صحت کارکردن آنرا ببینید. توصیه میشود که از باز و بسته نمودن زیاددرب یخچال خودداری نموده و ترموستات یخچال را روی یک درجه مناسب تنظیم کنید. همچنین از قرار دادن بیش از حد مواد غذایی داخل یخچال خودداری نمائید.


گروه دیجی سرویس از تعمیرکاران مجرب برای تعمیر لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر در مدل های مختلف بهره میبرد. همینطور در صورتی که به قطعه ای جهت تعویض نیاز باشد ، از بهترین تعمیرکاران بهره میبریم. هدف ما کسب رضایت شما و ارائه بهترین کیفیت در خدمات و همچنین در کمترین زمان ممکن میباشد.

تماس با کارشناس