ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

رفع نشتی سیستم تهویه مطبوع در تعمیر لوازم خانگی

نشتی آب از سیستم تهویه


سیستم های تهویه و سیستم های گرمایشی با راندمان بالا چگالش بالایی انجام میدهند. منظور ما حجم بالایی از آب مخصوصا در آب و هوای مرطوب میباشد. حدود چند گالن در روز
متعاقبا این آب باید از داخل سیستم تهویه هوا تخلیه شود.بعضا از طریق لوله پلاستیکی و یا یک لوله تخلیه.
لوله تخلیه آب مستقیما به بیرون راه دارد. و اکثرا در نزدیک های کمپسور تمام میشود. ویا به درون چاه میرود و یا توسط یک پمپ تعبیه شده زندیک سیستم تهویه تخلیه میشود.
اگر از پمپ آب برای تخلیه استفاده شود، این پمپ به یک شید 1/2 اینچی و یا شلنگ لاستیکی که یک سر آن بیرون از خانه قرار دارد و سر دیگر آن به شیر تخلیه وصل است متصل میشود. 
آب موجود در کف مخزن سیستم تهویه
چک کردن آب در پایین مخزن سیستم تهویه نشان دهنده 3 چیز است:
1- وجود نشتی آب از یکی از لوله ها و شلنگ های پلاستیکی متصل
2- چیزی مانع حرکت جریان آب است و یا سر راه مسیر تخلیه آب قرار گرفته است. 
3- پمپ آب تخلیه کار نمیکند که اگر پمپ کار نکند آب سرریز میکند. کلید مربوط به هشدار سرریز آب برای خاموش کردن دستگاه در صورتی که سیستم تخلیه آب دچار مشکل شده باشد، طراحی شده است.
نشتی آب سیستم تهویه


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیرگاه مجاز سامسونگ در غرب تهران را حتما مطالعه کنید.


پمپ آب و کلید سرریز آب:
1) در برخی از سیستم های تهویه علاوه بر شلنگ تخلیه آب، یک سوئیچ اضطراری قطع جریان نیز وجود دارد. در صورتی که در شلنگ تخلیه آب ، برگشت آب وجود داشته باشد، سوئیچ اضطراری، سیستم تهویه را خاموش میکند. این هشدار نشاندهنده زمان موعود برای نظافت شلنگ تخلیه میباشد. در صورتی که سیتم تهویه شما یک پمپ برای تخلیه آب دارد، مطمئن شوید که شلنگ خروج آب به خروجی پمپ تخلیه آب متصل شده است یا نه. همینطور از شل نبودن اتصال شلنگ به پمپ تخلیه مطمئن شوید. در غیر اینصورت آنرا سفت کنید. بیشتر مواقع ممکن است شلنگ و یا لوله تخلیه آب مسدود باشددر اینصورت از یک سیستم مکش مناسب برای زباله خشک و تر با فشار بالا استفاده کنید تا کل آب داخل شلنگ مکیده شود. در برخی موارد تعویض شلنگ راحت تر خواهد بود. 
پمپ آب تعبیه شده کنار گرمکن و یا فن دمنده راحت تعویض میشود. برای خرید آن نیز میتوانید از دیجی سرویس کمک بگیرید.
2) پمپ را با ریختن آب درون مخزن ورودی تست کنید. در پمپ های شناور دار، به محض با لا آمدن سطح آب که منجر به بالا آمدن شناور پلاستیکی موجود روی پمپ میشود ، سیستم خود به خود روشن میشود. 
یک شناور خراب و شکسته در موقع افزایش سطح آب بالا نمی آید . اگر شناور پمپ معیوب است پمپ را از برق جدا کنید و شلنگ های متصل به آن را باز کنید. درپوش روی پمپ را باز کنید و لا بلای درزها را تمیز کنید. اگر شناور بدلیل طول عمر آن خراب شده بهتر است که پمپ را نیز تعویض کنید زیرا مجددا در آینده ای نزدیک نخواهید که این کار را تکرار کنید.
برای از بین بردن جلبک ها مقداری مایع سفید کننده مانند وایتکس که با آب رقیق شده ( به ازای یک واحد وایتکس 16 واحد آب بریزید) را داخل لوله های وردی پمپ بریزید و پمپ را روشن کنید تا آب از لوله خروجی پمپ بیرون بیاید. مایع خروجی از پمپ را در فضای سبز نریزید زیرا باعث آسیب رساندن به طبیعت میشود.

نشتی آب سیستم تهویه
3)اگر پمپ کار میکند اما مخزن را خالی نمیکند، شیر کنترل توپی شکل درست قبل از لوله تخلیه ممکن است خراب شده باشد و پیچ شیر کنترل را باز کنید. توپ داخل آنرا آزاد کنید و به دنبال جلبک و یا یک شیئ مسدود کننده روی آن بگردید. اگر جلبک باعث گرفتگی شده باشد در صورت امکان آنرا جدا کنید ( شاید مجبور باشد لوله تخلیه آب را ببرید و با یک اتصال دیگر آنرا تعویض کنید. در آن بدمید ( فوت کنید) و یا یک فنر از داخل آن عبور دهید تا داخل آنرا تمیز کنید و یا بهتر است که آنرا با یک لوله نو عوض کنید.

نشتی آب سیستم تهویه
4) ممکن است یخ مجاری لوله را مسدود کرده باشد. در اینصورت فیلترهای سیستم تهویه خود را تمیز ویا تعویض کنید. اگر فیلترها مناسب به نظر میرسند، قدرت تامین سرمایش سیستم تهویه مطبوع شاید کم باشد. در اینصورت با کارشناسان دیجی سرویس برای شارژ دستگاه تماس بگیرید. 

تماس با کارشناس