ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

5 کاری که قبل از رسیدن فصل سرما باید در خانه انجام داد

5 کاری که باید قبل از شروع فصل سرما در منزل انجام دهید:


وقتی نزدیک فصل پاییز میشوید، زمان آن است که قبل از شروع فصل سرما و کوتاه شدن روزها یک سری از کارها را خودتان در خانه انجام دهید که مهمترین آن کنترل سلامت سیستم گرمایش میباشد.
فوم درزگیر پشت چسب دار که به راحتی بریده میشود.

فوم درزگیر برای پیشگیری از نفوذ سرما
خیلی منتظر نمانید، زمانی که فصل سرما شروع شد، و روزها کوتاه شد، طبیعتا شما نخواهید خواست که هوای سرد از لابلای پنجره ها به داخل خانه بیاید و یا گرمای خانه از منزل به بیرون برود.
هیچ چیزی مانند خرابی تجهیزات گرمایشی در فصل سرما بحرانی به نظر نمیرسد. اما این اضطرار ممکن است هزینه بر و دردسر ساز باشد. در واقع یک خانه سرد در شرایط نامساعد میتواند برای سلامتی نیز خطر ساز باشد. هرچه در این امر تعلل کنید سرویسکاران مورد نظرتان وقت کمتری خواهند داشت و طبیعتا هزینه تعمیر آن نیز بیشتر خواهد بود.
بنابراین ما در اینجا 5 نکته ساده که میتوانید قبل از شروع سرما، خودتان در خانه انجام دهید  را بیان میکنیم.

1- سیستم گرمایشی را رو به راه کنید. یکی از قسمتهایی که باید چک کنید ترموستات است. درجه آن را روی " گرم کن" تنظیم کنید و 5 درجه بیشتر از دمای اتاق تنظیم کنید. در صورتی که خانه گرم نشد ، سیستم گرمایشی و یا ترموستات دارای ایراد میباشد. 

جلوگیری از نفوذ سرما


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی را حتما مطالعه کنید.


 بر روی درب فیلتر، تاریخ نصب آنرا درج کنید تازمان تعویض آنرا متوجه دریچه های ورودی هوا باز باشند و هوا به راحتی به داخل اتاق وارد میشود. اگر سیستم گرمایشی شما با سوخت مایع تغذیه میشود، مطمئن باشید که به اندازه 2 ماه آینده سوخت در انبار دارید.
2-شومینه را آماده کنید. اگر منزل شما یک شومینه چوبی دارد که معمولا از ن استفاده نمیکنیدبه اندازه کافی چوب جم کنید و مطمئن شوید که در معرض باران و رطوبت نباشد. سپس شومینه را بازدید کنید. از داخل دودکش خانه به سمت بیرون نور بتابانید. مطمئن شوید که دمپر سالم است، سپس آنرا بازکنید. بررسی کنید که پرندگان و یا جوندگان در دودکش لانه نکرده باشند.
دیواره های دودکش را بررسی کنید که مواد مشتعل کننده روی دیواره ها وجود نداشته باشد زیرا باعث آتش گرفتن مسیر دود کش میشود. در صورتی که دیواره دود کش با مواد مشتعل مننده آغشته باشد، با استفاده از جاروی مخصوص، دود کش راتمیز کنید. درصورتی که آجری شکسته باشد، ملاتی در حال ریختن باد و یا کاشی های دود کش خراب باشد آنرا تعمیر کنید. عایق فوم برای کاهش صدای لوله های صدا دار مناسب است.

جلوگیری از نفوذ سرما
3- از لوله اهای آب محافظت کنید. اگر در محلی که زندگی میکندی ، به دلیل سرمای هوا، لوله های آب ، یخ میزنند، از لوله های آبی که در مسیر سرما قرار گرفته اند مانند لوله های رد شده از زیر شیروانی محافظت کنید. برای این کار از فوم های عایق ارزان قیمت استفاده کنید.  این فوم ها در راستای طولی دارای شیار هستند که به راحتی روی لوله قرار گیرند. تا زمانی که در مرکز خرید لوازم خانگی هستید، یک عدد گیره نگهدارنده لوله آب ارزان قیمت برای نگهداشتن لوله های سری خریداری نمایید.
4- از هدر رفت انرژی خودداری کنید. درز درب و پنجره ها را با نوار درزیند بپوشانید تا از هدر رفتن انرژی خودداری شود. برای درزبندی درب و پنجره ها لازم است که قبل از رسیدن فصل سرما آنها را باز کنید، کناره دورب و پنرج ها را تمیز کنید سپس با درزبند آنها را عایق بندی نمایید.
درب و پنجره ها ی دو جداره باعث کاهش افت انرژی میشوند. 
5- زمانی که هوا سرد میشود، آب موجود در لوله اهای عبور کرده در بیرون منزل نیز سرد میشوند. نتیجتا آبگرمکن باید آنقدر کار کند تا آب سرد داخل لوله ها را گرم کند فلذا  راندمان آبگرمکن بسیار مهم است. یکی از بهترین کارهایی که برای افزایش راندمان آب گرمکن انجام میشود این است که سالی یک الی دوبار آب داخل آنرا تخلیه کنید. جرم و سولفته های طبیعی طی گذشت زمان تشکیل شده و در کف تانکر آب قرار میگیرند و باعث کاهش راندمان انتقال حرارت از مشعل به کف مخزن آب میشوند. تخلیه کمی از آب مخزن باعث از بین رفتن این سولفاته ها میشود.
شیر تخلیه آب گرم کن:

جلوگیری از نفوذ سرما
برای تخلیه آب گرم کن ، مشعل را خاموش کنید که ممکن است گازی یا برقی باشد. شیر ورودی آب سرد به مخزن را ببندید که معمولا در بالای آب گرمکن قرار دارد. شیر تخلیه در  کنار آب گرمکن و نزدیک زمین قرار دارد. یک شلنگ باغبانی به آن وصل کنید و سر دیگر آن را به بیرون هدایت کنید. جایی که ارتفاع آن پایینتر از مخزن آبگرمکن باشد. یکی از شیرهای آب گرم ساختمان را بازکنید تا هوا وارد سیستم لوله کشی شود و آب از شلنگ خارج شود. حدود 3 الی 4 گالن از آب مخزن که تخلیه شد، آب زلال مشاهده خواهدی نمود. سپس شیر تخلیه را ببندید.
این مرحله را برای پرکردن آبگرمکن  بصورت معکوس انجام دهید. به معنی دیگر، شلنگ آب را در بیاورید.. شیر آب تخلیه را ببندید. آب ورودی به مخزن را بازکنید و چند دقیقه صبر کنید تا مخزن آبگرمکن پرشود. سپس برای آبگرمکن ها برقی ، برق را وصل کنید. و برای آب گرمکن گازی، گاز ورودی را باز کنید. در غیر اینصورت اگر از نوع شمعکی میباشد، شمعک را روشن کنید. 

تماس با کارشناس