ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

تعمیر، سرویس و نگهداری بخاری شومینه ای

تعمیرات بخاری شومینه ای:


توصیه های فنی در خصوص مراقبت ، سرویس و نگهداری و تعمیر بخاری شومینه ای و نظافت سالیانه آن:
بدلیل استفاده مداوم از بخاری شومینه ای در فصل سرما، سرویس و نگهداری صحیح و مناسب آن برای بهبود راندمان بخاری شومینه ای بایستی انجام شود.
تناوب نظافت بخاری شومینه ای بستگی به نوع طراحی و نوع سوخت مورد استفاده دارد. همه ی هیزم ها مانند هم ساخته نشده اند. معمولا هیزم های های گران قیمت تر هم  آلودگی  کمتری دارند و هم گرمای بیشتری میدهند. فروشنده  ممکن است به شما یک مدل خاصی از هیزم را توصیه کند. اما کمی تجربه در هنگام خرید بد نیست. ابتدا مقدار کمی هیزم از یک برند خاص خریداری کنید ، آنرا تست کنید و سپس مقداری دیگر هیزم از یک برند دیگر خریداری کنید  و آنرا نیز تست کنید، هرکدام که کیفیت بهتری از نظر حرارت تولیدی بیشتر و آلودگی محیطی کمتر داشت، برای شما مناسب تر خواهد بود.

کیت نظافت بخاری


بصورت کلی، بخاری شومینه ای های درب از بالا هزیم با کیفیت تری میطلبند تا بخاری شومینه ای های درب از جلو.
تناوب اضافه کردن هیزم به بخاری به سایز قیف و مقدار گرمای مورد نیاز شما بستگب دارد، یک بخاری شومینه ای با قیف کوچک، در روز 2 بار نیاز به تغذیه با هیزم دارد. اما بخاری دارای قیف بزرگ میتواند بدون شارژ هیزم تا 5 روز هم روشن بماند. قبل از پایان فصل گرما، بخاری شومینه ای خود را از نظر فنی بازدید کنید و در صورت لزوم لوله های  آنرا تمیز کنید. اگربخواهید یک بخاری شومینه ای نو بخرید حتما در خصوص تعمیرات و سرویس و نگهداری آن از فروشنده سوال کنید.
علاوه بر بازرسی سالیانه، شومینه نیاز به تعمیرات دوره ای دارد که مهمترین آن نیاز به تمیز کزدن و نظافت آن است. و این تمیز کاری کمتر از 15 دقیقه طول میکشد. جارو برقی در انجام این کار به شما کمک شایانی میکند اما پیشنهاد میکنیم که از جاروبرقی خانه برای نظافت آن استفاده نکنید زیرا خاکستر و دوده آنرا از بین میبرد.

جاروبرقی مخصوص
در اینجا برخی مواردی که باید بصورت هتفگی برای شومینه انجام داد را بیان میکنیم:


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی مرکزی ال جی در تهران را حتما مطالعه کنید.


 

  • تله خاکستر را تخلیه کنید. معمولا پشت محفظه آتش قرار دارد.
  • به دنبال توده های سفت شده بگردید که از تجمع و سفت شدن دوده ها تشکیل میشود.توده ها میتواندمانع جریان هوا و عدم ترکیب مناسب سوخت و هوا در گلدان شومینه گردد. آنها را با یک شن کش و یا ابزار مخصوص دوده زدایی کنید.
  • در داخل شومینه به دنبال گلوله های دوده بگردید. گلوله های دوده به اندازه یک دهم اینچ باعث کاهش 50 درصدی انتقال حرارت میشوند. گلوله های دوده را با استفاده از یک برس سیمی تمیز کنید اما از آن برس برای تمیز کردن شیشه استفاده نکنید.
  • جارو برقی مخصوص
  • مبدل حرارتی را مطابق دستورالعمل ارائه شده توسط سازنده تمیز کنید.
  • شیشه را تمیز کنید تا مشخص شود که آیا سوخت به طور مناسبی میسوزد؟ بخاری شومینه ای را خاموش کنید و 20 دقیقه صبر کنید تا شومینه خنک شود. سپس از یک حوله و یک شیشه شور مخصوص شیشه های حرارتی برای نظافت سطح داخل و خارج شیشه بخاری شومینه ای استفاده  کنید.
  • شعله را کنترل کنید. رنگ شعله بازد سفید و یا زرد روشن باشد. در غیر اینصورت اگر رنگ شعله نارنجی و یا تیره بود با متخصصان دی جی سرویس تماس بگیرد.
  • لوله کشی و قیف تغذیه هیزم را بررسی کنید تا مسیر آن آزاد باشد و هیزم های کوچک و یا نیمه سوخته مسیر آنرا اشغال نکرده باشند. 
  • بعد از پایان فصل سرما، هیزم های بلا استفاده را بردارید. زیرا آنها باعث تجمع رطوبت و نهایتا پوسیدگی بخاری میشوند. هیزم های نو زودتر شعله میگیرند. از یک تکنسین بخواهید تا دود کش را تمیز کنید. 

تماس با کارشناس