ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

تمیز شستن لباسها با ماشین لباسشویی - قسمت دوم

چگونه لباسهایی تمیز تر با ماشین لباسشویی داشته باشیم؟ - قسمت دوم

تمیز شستن لباسها با ماشین لباسشویی - قسمت اول را از اینجا بخوانید.

یکی از بهترین راه های جلوگیری از بروز ایراد در ماشین لباسشویی ، محافظت از آن در برابر قرار داشتن اجسام غیر مرتبط در آن میباشد. اجسام تیز و برنده مانند ناخن گیر، قیچی و چاقو نه تنها لباسها را سوراخ میکنند بلکه باعث صدمه وارد شدن به سطح لگن ماشین لباسشویی میگردند.
همواره از پودرهای پربازده یا he در ماشین لباسشویی های درب از جلو استفاده کنید. پودرهای شوینده معمولی، باعث ایجاد کف زیادی میشوند که بر روی عملکرد ماشین لباسشویی در فرایند شستن لباسها اثر منفی میگذارد. در طی گذشت زمان ، این مورد باعث بروز ایراد مکانیکی در ماشین لباسشویی میشود.

مایع شوینده پربازده
ماشین لباسشویی را تراز نمایید. ماشین لباسشویی که حرکت میکند و یا تراز نیست، نه تنها باعث ایجاد صدای زیادی میشود، بلکه باعث فرسوده شدن قطعات ماشین لباسشویی میشود.

تراز نمودن ماشین لباسشویی


صرفه جویی در هزینه های انرژی

مقدار انرژی مصرفی در یک ماشین لباسشویی پر از لباس با یک ماشین لباسشویی با مقداری کم از لباس برابر است. در صورت امکان سعی کنید ماشین لباسشویی را تا ظرفیت مجاز آن پر کنید تا هزینه کمتری برای انرژی پرداخت کنید. زیرا تعداد دفعات شستشوی شما کاهش خواهد یافت.
اگر ماشین لباسشویی شما دکمه تنظیم سرعت دارد ، سرعت های بالا را برای همه چیز غیر از لباسهای ظریف استفاده کنید. این کار باعث آبگیری بیشتر لباسها شده و در انرژی مصرفی در خشک شو صرفه جویی میکند.

ماشین لباسشویی کم مصرف
به جز مواردی که لباسها روغنی باشند، از آب سرد برای شستن آنها استفاده کنید. استفاده از گرمایش آب در ماشین لباسشویی، باعث مصرف حدود 90 درصد انرژی بیشتر در فرایند شستشوی لباسها میشود. تنها با تغییر درجه حرارت آب از روی گرم به سرد، مصرف انرژی را به کمتر از نصف کاهش دهید.
داشتن بهترین خروجی از ماشین لباسشویی
هنگام شستن حجم کمی از لباسها، از میزان آب زیادی استفاده نکنید. وجود آب زیاد در لگن ماشین لباسشویی از همزدن مناسب لباسها جلوگیری میکند که نهایتا لباسها خوب تمیز نخواهند شد.

بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب لباسشویی ال جی را حتما مطالعه کنید.


از میزان زیادی از پودرهای شوینده استفاده نکنید. استفاده از حجم زیادی از پودرهای شوینده، به تمیز کردن لباسها کمکی نمیکند. بلکه این کار باعث میشود لباسها تیره به نظر برسند زیرا باعث میشود محلول آب و کف کاملا از بافت لباس خارج نشود.


جلوگیری از مشکلات کپک زدگی در ماشین لباسشویی پربازده

در حال حاضر، یک فن در ماشین لباسشویی توسط سازنده ماشین لباسشویی بصورت مستقیم روی آن دسته از ماشین لباسشویی های بدون سیستم تهویه  تعبیه میشود .

نحوه کار ماشین لباسشویی های پربازده درب از جلو

ماشین لباسشویی های درب از جلو برای بازدهی بالا و مصرف انرژی کم طراحی شده اند. یک عیب در این مدل از ماشین لباسشویی های کم مصرف گزارش شده است. برخی از مشتریان بوی بد و نامطبوع داخل این ماشین لباسشویی ها را تجربه کرده اند و از آن مینالند. در زمان بروز مشکلاتی از این قبیل برای ماشین لباسشویی، خلاص شدن از آنها کمی سخت است. با کمی توجه و مراقبت، از بروز این مشکلات میتوان جلوگیری نمود.
میتوان گفت که نه همه ماشین لباسشویی های پربازده درب از جلو این مشکل را دارند اما بسیاری از برندها تکنولوژی به کار برده اند که یا از این مشکل دور بمانند و یا حداقل ریسک مواجهه با این مشکل را در مدل های جدید تا حد امکان کاهش دهند.

علت رشد کپک و قارچ و تولید بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی

علل زیادی برای رشد کپک در ماشین لباسشویی وجود دارد اما علت اصلی آن وجود رطوبت در ماشین لباسشویی میباشد. استفاده اضافه از مواد شوینده میتواند باعث ایجاد فساد در برخی قسمتهای ماشین لباسشویی شود. بدلیل سطح کم آب ، پسماند فرایند شستشو مانند چربی ها و کثیفی ها و پوسته های حاصل از مواد نرم کننده و یا پودرهای شستشو همیشه به طور کامل از ماشین لباسشویی خارج نمیشوند.

کپک زدگی لاستیک ماشین لباسشویی
استفاده از آب سرد برای بیشتر لباسها به این مشکل میافزاید.  باقی مانده و پسماند مواد شوینده در لابلای لاستیک درز گیر درب ماشین لباسشویی جا کرده و باعث رشد قارچ و کپک در آن محل میشوند و همین امر باعث تولید بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی خواهد شد. 

دیجی سرویس با داشتن تکنسین های با تجربه شما را در امر تعمیر لوازم خانگی مانند تعمیر ساید ،تعمیر یخچال ساید سامسونگ ، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ  ،  ، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی  تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر یخچال فریزر ال جی،  تعمیر فریزر ، تعمیر ماشین ظرف شویی ، تعمیر ماشین لباسشویی و ... یاری میرسانند.

تماس با کارشناس