ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

ترفندهای شستن لباس در ماشین لباسشویی

آموزش نحوه صحیح قراردادن لباس داخل ماشین لباسشویی برای داشتن لباسهایی تمیز تر

در این مقاله آموزش نحوه صحیح قراردادن لباس داخل ماشین لباسشویی برای داشتن لباسهایی تمیز تر را به شما توضیح خواهیم داد. همچنین ماشین لباسشویی های درب از بالا در دو نوع استاندارد و پربازده را با هم مقایسه میکنیم. همچنین در خصوص علت تمیز نشستن لباس در ماشین لباسشویی ، وزن لباس در ماشین لباسشویی یا اینکه چقدر لباس در ماشین لباسشویی بریزیم ، استفاده از نرم کننده در ماشین لباسشویی ، استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد. با دیجی سرویس همراه باشید. 

زمانی که شما لباسهای کثیفتان را تلنبار کرده اید، جیبهای لباسهایتان را خالی کرده اید و لکه های جوهر را از روی لباسهایتان پاک کرده اید، میتوانید آنها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. اما اینکه چطور لباسها را داخل ماشین لباسشویی قرار میدهید، بستگی دارد به نوع ماشین لباسشویی که در منزل دارید.

داشتن لباسهای تمیز در ماشین لباسشویی

نحوه صحیح قرار دادن لباس داخل ماشین لباسشویی درب از بالای استاندارد 

ماشین لباسشویی های استاندارد درب از بالا دارای یک پروانه همزن مرکزی میباشند که لباسها را داخل لگن ماشین لباسشویی میچرخاند و محلول آب و مواد شوینده را از بین لباسها عبور میدهد. برای داشتن لباسهایی تمیزتر، مهم است که لباسها را به صورت متوازن به دور پروانه همزن قرار دهید تا با مشکل عدم توازن یا عدم بالانس دیگ ماشین لباسشویی مواجه نشوید.
قرار دادن مناسب لباسها داخل ماشین لباسشویی همچنین کمک میکند تا ماشین لباسشویی دچار لرزشهای غیر عادی و زیاد از حد نشده و از محل استقرار خود جابجا نشود.
اگر ماشین لباسشویی شما فاقد یک جاپودری اتوماتیک میباشد، ابتدا مواد شوینده را به مقدار مناسب داخل لگن خالی ماشین لباسشویی بریزید . این نکته مخصوصا در مورد قرص های شوینده که باید به مقدار کافی در آب قرار گیرند تا بخوبی حل شوند باید رعایت شود. ( هیچ گاه قرص های شوینده را داخل ظرف جاپودری ماشین لباسشویی قرار ندهید.)
حال زمان آن است که سایر مواد شوینده از قبیل سفید کننده یا نرم کننده را داخل ظرف جاپودری ماشین لباسشویی بریزید.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی نصب ماشین لباسشویی دوو را حتما مطالعه کنید.


جاپودری ماشین لباسشویی
سپس، برنامه مناسب شستشو را انتخاب کرده و دمای مناسب آب را برای هر بار برنامه شستشو تنظیم کنید. سپس، لباسها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و دقت کنید که باید لباسها را به طور متوازن دور پروانه همزن بچینید. اگر لباسها مانند پتو بزرگ و حجیم باشند آنها را به دور پروانه همزن نپیچید. خیلی ساده یک پتو را در یک سمت پروانه همزن و پتوی دیگر را در سمت مقابل پروانه همزن قرار دهید . سعی کنید تا در هر بار شستشو ترکیبی از لباسهای کوچک و بزرگ داشته باشید تا نتیجه بهتری از شستشو داشته باشید. حال ماشین لباسشویی را روشن کنید.

نحوه صحیح قرار دادن لباس داخل ماشین لباسشویی پربازده درب از بالا 

 ماشین لباسشویی های پربازده درب از بالا حجم آب خیلی کمتری از  ماشین لباسشویی های استاندارد درب از بالا مصرف میکنند. برای آنکه لباسها بتوانند در آن حجم کم از اب غوطه ور شوند، یک لگن دوار حول یک محور افقی یا یک صفحه شستشو برای آنها در نظر گرفته شده است تا کار پروانه همزن را برای آنها انجام دهد.

ماشین لباسشویی درب از بالا
همان مراحلی که در  ماشین لباسشویی استاندارد درب از بالا برای شستشو انجام دادید را برای  ماشین لباسشویی های پربازده درب از بالا نیز انجام دهید. ابتدا برنامه مناسب شتسشو و درجه حرارت مورد نظر را تنظیم کنید و سپس لباس ها را داخل  ماشین لباسشویی بریزید. نکته مهم این است که لباسها یک جا حبس نشوند یا دور هم مانند یک کلاف نپیچند و یا در وسط لگن شستشو گلوله نشوند. تا حد امکان لباسهای کثیف  را نزدیک لبه صفحه شستشو قرار دهید . این کار باعث برقراری توازن در  ماشین لباسشویی میشود و نتیجتا باعث حرکت بهتر لباسها شده و لباسها تمیزتر خواهند شد. هیچ گاه بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس نریزید. اگر مجبور شدید که برای اضافه کردن لباسها داخل ماشین لباسشویی ، لباسهای قبلی را با دست به پایین فشار دهید تا بقیه لباسها جاشود، یعنی بیش از ظرفیت مجاز . 
دیجی سرویس یکی از شرکتهای معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی از جمله تعمیر ماشین ظرفشویی ، تعمیر یخچال ساید سامسونگ ، تعمیر یخچال فریزر ال جی ، تعمیر یخچال فریزر ویرپول، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ ، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول ، تعمیر ماشین لباسوشیی ایندزیت ، تعمیر پکیج و کولر گازی و سایر لوازم خانگی میباشد.
 

تماس با کارشناس