ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

نکاتی که جهت جلوگیری از نشتی آب ماشین لباسشویی باید بدانید.

نحوه انتخاب، مراقبت و نصب شلنگ ماشین لباسشویی 


خرابی ماشین لباسشویی بدلیل پوسیدگی شلنگ ماشین لباسشویی یکی از ایرادات پر تکرار میباشد. اگر ماشین لباسشویی شما از قسمت شلنگ دچار پوسیدگی یا سوراخ شدگی شده باشد، خیلی خوش شانس خواهید بود اگر در خانه حضورداشته باشید  و قبل از آنکه آب  کف کل اتاق و آشپزخاه را پر کند، به داد آن برسید.

دلیل خراب شدن شلنگ ماشین لباسشویی 

  • عمر مصرفی شلنگ ( عمر مفید شلنگ ماشین لباسشویی 5 سال میباشد.)
  • ایرادات ساخت روی شلنگ ( برخی ارادات زمان تولید شلنگ ماشین لباسشویی در کارخانه ایجاد میشود.)
  • کیفیت نامناسب آب مصرفی که باعث ایجاد رسوب و یا پوسیدگی داخل شلنگ میشود.
  • اشتباه در نصب شلنگ ماشین لباسشویی 
  • بازرسی شلنگ ماشین لباسشویی و مراقبت از آن

بسیاری از شرکتهای بیمه منازل پیشنهاد میکنند که شلنگ های ماشین لباسشویی بصورت دوره ای بازدید شده و هر 3 الی 5 سال تحت عنوان برنامه تعمیر لوازم خانگی تعویض شوند.
موارد بازرسی شامل این چیزها میشود:
اطمینان حاصل کنید که اتصالات شلنگ از جمله شلنگ تخلیه محکم و درست هستند. زمانی که ماشین لباسشویی جابجا شده و یا شدیدا نامتوازن باشند ، احتمال شل شدن شلنگ ماشین لباسشویی  وجود دارد.
ممکن است اتصالات زنگ زده باشند و یا شلنگ ترک خوردگی یا سوراخ داشته باشد، آنها را پیدا کنید.
هرگونه رطوبتی نشانه ای از یک نشتی جزئی بوده و با ید سریعا تعمیر شود.
نشتی ماشین لباسشویی

حداقل فاصله بین دیوار و دیواره پشتی ماشین لباسشویی باید 4 اینچ باشد. این فاصله کمک میکند تا شلنگ تاخوردگی نداشته باشد و ریسک خراب شدن شلنگ ماشین لباسشویی را کاهش میدهد.. 

زمان بازدید و یا تعویض شلنگ ماشین لباسشویی را بنویسید..


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی ماشین لباسشویی aeg را حتما مطالعه کنید.


ماشین لباسشویی
 
میتوانید برای اینکار از برگه یادداشت های آهنربایی استفاده کرده و آنرا کنار دیواره ی ماشین لباسشویی بچسبانید.

به همه افراد خانه موقعیت شیر فلکه اصلی آب و نحوه باز و بسته کردن آنرا توضیح دهید. حتی میتوانید از یک لوله کش بخواهید تا یک شیر کروی که در زاویه 90 درجه باز و بسته میشود برای راحتی کار به جای شیر فلکه چرخشی استفاده کند. حتی لوله کش میتواند یک متوقف کننده ضربه قوچی water hammer arrestor  برای کاهش اثرات خراب شدن شلنگ آب نصب کند.

متوقف کننده ضربه قوچی آب
متوقف کننده ضربه قوچی از افزایش ناگهانی فشار آب بدلیل قطع شدن یا خاموش شدن شیر برقی ماشین لباسشویی جلوگیری میکند.

انتخاب شلنگ ماشین لباسشویی 

دو نوع شلنگ ماشین لباسشویی وجود دارد. لاستیک تقویت شده و فولاد زنگ نزن تقویت شده که میتوانید آنها را از فروشگاه های یراق آلات لوازم خانگی خریداری نمایید.
شلنگ های لاستیکی در قدیم متداول بوده اما امروزه از شلنگ های لاستیکی تقویت شده با الیاف بافته شده پلی استری یا ریونی برای افزایش مقاومت آن استفاده میشود. اگر این نوع شلنگ را انتخاب کنید ( که چندان هم گران قیمت نیستند) دقت کنید که روی آن لیبل " تقویت شده" نصب شده باشد، زیرا کیفیت آنها با هم متفاوت خواهد بود.
شلنگ های فولاد بافته شده که از فولاد زنگ نزن یا استیل زنگ نزن ساخته شده اند، یک شلنگ پلاستیکی بسیار منعطف است که در تار و پودهایی از  جنس فولاد زنگ نزن پیچیده شده است. این نوع شلنگ ها دارای عمر بیشتری در برابر آسیب های فیزیکی هستند. ( در مقابل بریده شدن و یا پیچیده شدن از شلنگ های لاستیکی مقاوم ترند.)
بسیاری از آنها داری برچسب ضد ضربه یا ضد انفجار هستند. اگر چه هیچ شلنگی کاملا عاری از آسیب دیدن نیست.

نصب شلنگ ماشین لباسشویی 

قبل از هرکاری شیر فلکه آب را ببندید. سپس اجازه دهید تا ماشین لباسشویی یک دور بچرخد و آنرا برای چند ثانیه روشن بگذارید. این کار باعث آزاد شدن فشار شلنگ ها و جلوگیری از نشتی آب یا ریختن آب روی زمین میشود.یک سطل و مقداری دستمال برای خشک کردن آب آماده کنید.
ماشین لباسشویی را از برق بکشید و آنرا از دیوار دور کنید تا بتوانید به قسمت پشت آن دست یابید. در آنجا 3 عدد شلنگ خواهید دید . 2 عدد شلنگ برای آب داغ و آب سرد ورودی و یک عدد هم برای تخلیه که قطور تر میباشد.

وجود سوراخ و ترک روی شلنگ
اگر شلنگ تخلیه را باز کنید تا بتوانید دسترسی راحت تری به قسمتهای مختلف داشته باشید، سطل آب را آماده کنید زیرا ممکن است داخل شلنگ تخلیه آب وجود داشته باشد و سر شلنگ را داخل سطل قرار دهید تا آب شلنگ تخلیه شود. شلنگ ها را از محل اتصال آن باز کنیدو اگر محل اتصال سولفاته کرده ، مقداری روغن روی محل اتصال بریزید و حدود یک ربع ساعت صبر کنید. سپس به کمک انبر دست یا انبر قفلی یا آچار فرانسه، اتصال را باز کنید. قبل از نصب شلنگ جدید محل اتصال را گریس بمالید تا رزوه ها روی هم به راحتی لیز بخورند و هم زود دچار زنگ زدگی یا سولفاته نشوند . سپس با انبرقفلی یا آچار آنرا محکم کنید. هنگام قرار دادن ماشین لباسشویی سرجای خود مطمئن شوید که شلنگ ها تا نخورند. 
در صورتیکه  نیاز به تعمیر لوازم خانگی خود پیدا کردید، با  دیجی سرویس  یکی از معتبرترین شرکتهای ارائه خدمات تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر یخچال سامسونگ ، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ ،تتعمیر ماشین ظرفشویی LG ،  تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ ، تعمیر یخچال فریزر SAMSUNG ، تعمیر کولر گازی سامسونگ ، تعمیر ماشین لباسشویی LG ، تعمیر ماشین ظرفشویی بوش ، تعمیر یخچال فریزر ویرپول ،تعمیر یخچال فریزر ساید WHIRPOOL و سایر لوازم خانگی تماس بگیرید.

تماس با کارشناس