ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

روش کار با ماشین لباسشویی های درب از جلو

چگونه یک ماشین لباسشویی درب از جلو کار میکند؟
 

زمانی که ماشین لباسشویی های درب از جلو یا ماشین لباسشویی های با محور دوران افقی، در سراسر اروپا به عنوان ماشین لباسشویی استاندارد شناخته شد، این نوع ماشین لباسشویی ها در فروشگاه های لوازم خانگی آمریکا نیز با استقبال روبرو شد، تا جاییکه گوی سبقت را از ماشین لباسشویی های درب از بالا ربود و هم اینک ماشین لباسشویی های درب از جلو در سراسر دنیا پرفروشترین نوع ماشین لباسشویی میباشد. از آنجاییکه ماشین لباسشویی های درب از بالا با یک پروانه همزن مرکزی در آمریکا سالیان زیادی مورد استفاده قرار میگرفت، ماشین لباسشویی های درب از جلو یک راز نهفته داشت. آیا کسی میداند چرا ماشین لباسشویی های درب از جلو نیاز به پودر شوینده کمتر و آب کمتری دارند و علاوه بر آن پروانه همزن نیز ندارند؟

پروانه همزن ماشین لباسشویی درب از بالا
چگونه یک ماشین لباسشویی درب از جلو کار میکند؟

قطعا تشابهاتی بین ماشین لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا وجود دارد. هردو دارای یک استوانه توخالی از جنس استیل زنگ نزن ، یک وان شستشو ، یک موتور ، یک سیستم کنترلی ، یک پمپ تخلیه و حرکت چرخشی برای آب گیری لباسها و چند شباهت دیگر میباشد.
ماشین لباسشویی های درب از جلو پس از پر شدن آب داخل استوانه توخالی و با استفاده از چرخاندن لگن یا وان شستشو و نیروی جاذبه برای حرکت دادن لباسها داخل آب کار میکنند. حرکت چرخشی آن مانند غلتاندن لباسها در خشک کن میباشد. برجستگی ها و لبه های جانبی در استوانه داخلی ، لباس ها را بالابرده و آنها را داخل آب فرو برده و از آب بیرون می آورد. این کار یک فعالیت مکانیکی اصطکاکی است که برای زدودن آلودگی از لباسها مورد نیاز است.



در این مدل از کار مکانیکی نیازی نیست که آب کل لباسها را در بر بگیرد و به همین خاطر ماشین لباسشویی های درب از جلو حجم آب خیلی کمتری نسبت به ماشین لباسشویی های درب از بالا نیاز دارند و البته با حجم آب کمتر، مقدار پودر شوینده کمتری با فرمول تولید کف کمتر با حبابهای کمتر برای جلوگیری از فوران کف و باقی ماندن کف در لباس ها نیاز خواهید داشت.

مصرف آب در ماشین لباسشویی های درب از جلو


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی بوش را حتما مطالعه کنید.


بر اساس آمار سازمان مصرف انرژی آمریکا، ماشین لباسشویی های درب از جلو به اندازه 40 درصد میزان مصرف آب را نسبت به ماشین لباسشویی های درب از بالا کاهش میدهند. یک ماشین لباسشویی استاندارد درب از بالا حدود 40 گالن آب در هر بار شستشو مصرف میکند. یک ماشین لباسشویی درب از جلو ظرفیت بالا حدود 20 الی 25 گالن آب در هر بار شستشو مصرف میکند. برای مصارف خانگی، داشتن یک ماشین لباسشویی درب از جلو، سالیانه حدود 7000 گالن آب صرفه جویی میکند. از این نوع ماشین لباسشویی تحت عنوان ماشین لباسشویی کم مصرف نیز یاد میشود.

ماشین لباسشویی درب از جلو
ماشین لباسشویی های درب از جلو، همواره در طول یک سیکل شتسشو، فارغ از حجم لباسی که داخل آن قرار داده اید، تا یک سطح مشخص و یکسانی آب داخل لگن پر میکند. اگر حجم لباسهای داخل ماشین لباسشویی بیشتر باشد و آب بیشتری جذب لباسها شود، میزان سطح آب داخل لگن کمتر شده و آب بیشتری وارد لگن میشود تا سطح آب را در یک سطح از پیش تعیین شده نگهدارد.
آب در بیشتر مدل ها در حین عملیات غلتاندن به لگن اضافه میشود که در حین این عملیات، لباسها به سرعت خیس شده و نیاز به آب کمتری خواهد بود.

اجزاء ماشین لباسشویی درب از جلو

اجزا ماشین لباسشویی درب از جلو به مراتب ازماشین لباسشویی درب از بالا ساده تر است. موتور معمولا با یک عدد فولی و تسمه به لگن یا درام وصل است. در آنها از چرخ دنده و یا کلاچ شبیه ماشین لباسشویی های درب از بالا استفاده نشده است. ماشین لباسشویی دارای یک لاستیک انعطاف پذیر برای نگهداری از لباسها و آب داخل درام یا لگن ماشین لباسشویی در حین شستشو میباشد.

ماشین لباسشویی درب از بالا

اگر لوازم خانگی شما خراب شد و نیاز به تعمیر لوازم خانگی خود پیدا کردید، با شرکت تعمیراتی لوازم خانگی دیجی سرویس  یکی از معتبرترین شرکتهای ارائه خدمات تعمیرات لوازم خانگی از جمله تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ ، تعمیر یخچال سامسونگ ، تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ ، تعمیر یخچال SAMSUNG ، تعمیر ماشین لباسشویی LG ، تعمیر ماشین ظرفشویی LG ، تعمیر ماشین ظرفشویی بوش ، تعمیر یخچال ویرپول ، تعمیر یخچال فریزر ساید WHIRPOOL، تعمیر کولر گازی سامسونگ و سایر لوازم خانگی میباشد. لازم نیست به تعمیرگاه های نامعتبر مراجعه نمایید تنها با دیجی سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی  تماس بگیرید تا سرویس های لازم را دریافت نمایید. 

تماس با کارشناس