ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

چگونه لباسهای تمیز تر و معطری با ماشین لباسشویی خود داشته باشیم؟

چگونه بعد از شستشوی لباسها با ماشین لباسشویی لباسهای تمیز تر و معطری داشته باشیم؟

آیا پودرهای شستشوی دست ساز برای ماشین لباسشویی های پربازده مناسبند؟

ممکن است شما برای صرفه جویی در هزینه ها به جای خرید پودر و یا مایع شوینده ، خودتان اقدام به ساخت پودر شوینده و یا مایع شوینده دست ساز کنید و با هزینه کمتر مقدار خیلی بیشتری از پودر و یا مایع شوینده تولید کنید. پودر های شوینده دست ساز خانگی برای ماشین لباسشویی های درب از بالا بدلیل نسبت زیاد میزان آب به پودر شوینده  برای شستشوی لباسها مناسب است. اما آیا این پودرهای شوینده برای ماشین لباسشویی های درب از جلو و یا ماشین لباسشویی های پربازده درب از بالا مناسبند؟

تمیز کردن ماشین لباسشویی

پودر های شستشوی دست ساز و ماشین لباسشویی های پربازده

مواد شوینده دست ساز میتوانند هم به شکل پودر هم به شکل مایع و هم به شکل قرص تولید شوند. تا زمانیکه هیچ یک از فرمولاسیون های مواد شوینده حاوی مواد کف ساز نباشد، برای استفاده در ماشین لباسشویی های پربازده مناسب هستند. در هربار شستشو به میزان دو قاشق غذا خوری از مایع یا پودر شوینده دست ساز و یا یک عدد قرص شستشو استفاده کنید.

جاپودری ماشین لباسشویی
ماشین لباسشویی های درب از بالای پربازده، با پودر یا مایع یا قرص های شستشوی دست ساز خوب کار میکنند. کافی است هرکدام را که درست کرده اید، مستقیما آن را قبل از اینکه لباس ها را درون وان ماشین لباسشویی بریزید، ماده شوینده را داخل وان شستشوی  ماشین لباسشویی بریزید.

پودر شستشو
برای ماشین لباسشویی های درب از جلو که آب کمتری مصرف میکنند، مایع شوینده دست ساز مخصوصا برای جاپودری های اتوماتیک مناسب تر هستند.  اگر شما از جاپودری اتوماتیک استفاده میکنید یعنی ماشین لباسشویی شما مجهز به جا پودری اتوماتیک میباشد، حال مهم نیست که ماشین لباسشویی شما از نوع درب از بالا باشد یا درب از جلو، مطمئن شوید که ماده شستشوی دست ساز فاقد هرگونه دانه درشت به هم چسبیده و یا اصطلاحا کلوخ باشد و به خوبی جریان داشته باشد یعنی خوب حل شده باشد و ذرات ریز داخل آن مشخص نباشد یا اصطلاحا همگن شده باشد. البته تکان دادن ظرف حاوی مایع شوینده ممکن است کافی باشد، اما اگر مایع شوینده همگن نبود، با اضافه کردن دو قاشق غذاخوری آب داغ به محلول و خوب تکان دادن آن قبل از ریختن مایع شوینده داخل ماشین لباسشویی مایع شوینده را همگن کنید و سپس نسبت به اضافه کردن آن درون جاپودری اتوماتیک اقدام کنید.


اگر قصد دارید تا از پودر شوینده درماشین لباسشویی درب از جلو استفاده کنید، 2 قاشق غذا خوری از پودر شوینده را قبل از قرار دادن لباسهای کثیف داخل وان شستشو مستقیما داخل لگن شستشو بریزید. اگر شما قبلا تجربه حل نشدن کامل پودر شوینده را داشته اید که باعث ایجاد لکه های سفید روی لباسها میشود، قبل از اینکه پودر شوینده را داخل ماشین لباسشویی بریزید، 2 قاشق غذاخوری از پودر شوینده را داخل یک فنجان آب گرم حل کرده و سپس محلول را داخل ماشین لباسشویی بریزید. هیچ وقت پودر شوینده خشک را به تنهایی داخل جاپودری اتوماتیک نریزید. وگرنه در اینصورت پودر شوینده به خوبی حل نشده و به درستی پخش نخواهد شد.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی ماشین لباس شویی را حتما مطالعه کنید.



قرص های شوینده دست ساز، مانند قرص های شوینده کارخانه ای باید قبل از قرار دادن لباسها دخل آبکش ماشین لباسشویی، مستقیما داخل آبکش ماشین لباسشویی قرار گیرند. در این مورد هم اگر شما با مشکل حل نشدن کامل قرص در آب مواجه شده اید، لازم است که ابتدا قرص را درون آب گرم حل کنید و سپس آنرا داخل ماشین لباسشویی بریزید.
اگر شما میخواهید لباسهایی مانند لباس زیر و یا ژاکت را بصورت آرام و با یک شوینده لباسهای پشمی دست ساز در ماشین لباسشویی بشوئید، باید قبل از اضافه کردن آن به وان شستشوی ماشین لباسشویی های پربازده، آنرا در یک فنجان اب گرم حل کنید.


مواد شوینده دست ساز مخصوص لباسهای پشمی ، یک ژل ضخیم تولید میکند و حل کردن آن در آب قبل از اضافه کردن آن به لباسها این اطمینان را میدهد که لباس ها را خوب تمیز میکند.
فارغ از نوع ماده شوینده، ماشین لباسشویی های پربازده را باید اغلب به منظور جلوگیری از تولید بوی نامطبوع و رشد قارچ و کپک، بصورت دوره ای تمیز نمود.

افزودن رایحه دست ساز به شوینده در ماشین لباسشویی

اگر تمایل به اضافه نمودن رایحه خوش برای پودرهای شوینده هنگام شستن لباسها درون ماشین لباسشویی هستید، این کار را با اضافه کردن نمک epsom و روغن های گیاهی انجام دهید زیرا کاری ساده است. میزان اضافه نمودن این مواد دست شماست و بستگی به میزان رایحه ای که میخواهید از لباسها بیاید دارد.
قبل از اینکه لباسهای کثیف را داخل وان ماشین لباسشویی قرار دهید، مقدار دلخوای از مواد معطر را داخل وان ماشین لباسشویی بریزید.

نرم کننده های دست ساز:

اگر با هریک از تولید کنندگان نرم کننده لباس صحبت کنید، به شما خواهند گفت که مایع های نرم کننده صنعتی یکی از بدترین دشمنان ماشین لباسشویی است. این نرم کننده ها دارای ترکیباتی هستند که یک لایه داخل لگن ماشین لباسشویی از خود باقی میگذارند که محل مناسبی برای رشد قارچ و باکتری بدلیل رطوبت داخل لگن ماشین لباسشویی میباشد. اگر نیاز به مایع نرم کننده لباس پیدا کردید، پیشنهاد میشود که از یک نوع دست ساز، شامل سرکه سفید مقطر ، جوش شیرین و مقداری روغن گیاهی برای رایحه دلخواه خود استفاده کنید زیرا بسیار برای ماشین های لباسشویی پربازده مناسب میباشد. فقط قبل از استفاده حتما آنرا خوب تکان دهید تا محتویات آن خوب باهم ترکیب شوند.همچنین میتوانید آنرا داخل توپ های مخصوص ماده نرم کننده بریزید و آنها را در میان لباسها قرار دهید تا به مرور هنگام اجرای برنامه شستشوی ماشین، در وان شستشو پخش شود.

دیجی سرویس ارائه کننده خدمات مربوط به تعمیر لوازم خانگی شما را با دنیایی از اطلاعات مربوط به تعمیر لوازم خانگی آشنا میکند. این وب سایت قصد دارد تا هم دید فنی خوانندگان مطالب این وب سایت افزایش یابد و از همه مهتر با مشکلات پیش آمده در خصوص خرابی های لوازم خانگی به نحو حرفه ای تری برخورد کنند و تا حد امکان از درخواست تعمیرکار بکاهند و خودشان استادکار خودشان باشند مگر در موارد تخصصی که باز هم در این مورد دیجی سرویس با در نظر گرفتن تعمیرکاران حرفه ای سعی در جلب رضایت مشتریان خود را دارد.

تماس با کارشناس