ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

آشنایی با نسل جدید ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی های پربازده

آشنایی با ماشین لباسشویی های پربازده

بعد از نسل شستسوی لباس ها در لگن و استفاده از آب چشمه  و نسل شستن لباس ها با تخته شو و آب گیری و چلاندن لباسها با  غلتکهای آبگیر، فقط ماشین لباسشویی درب از بالا بود که در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. در اواسط سال 1990 میلادی سازمان انرژی ایالات متحده آمریکا برای اکثر لوازم خانگی از جمله ماشین های لباسشویی، استاندارد مصرف انرژی تعریف کرد. به همین خاطر لوازم خانگی که آب زیادی برای شستشو در منازل مصرف میکردند باید جای خود را به ماشین های شوینده اتوماتیک میدادند.

تخته شو

غلتک آبگیر

لگن شستن لباس

ماشین لباسشویی های پر بازده کدامند؟

چندین سال است که در اروپا از ماشین لباسشویی های پربازده یا ماشین لباسشویی های کم مصرف به عنوان لوازم خانگی استاندارد یاد میشود. اگرچه این ماشین لباسشویی ها بیشتر از بیست سال است که در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار میگیرد ، بیشتر بدلیل شهرتی که بین مصرف کنندگان خود بدلیل مصرف کم آب و انرژی پیدا کرده است ، محبوبیت دارد. اولین چیزی که هنگام ورود به فروشگاه لوازم خانگی میبینید ، این است که دو مدل ماشین لباسشویی پربازده روبروی شما قرار دارد. یکی از ماشین لباسشویی ها مانند ماشین لباسشویی های قدیمی از نوع درب از بالا و دیگری از نوع درب از جلو میباشد. دومین چیزی که توجه شمارا جلب میکند این است که در هیچ یک از این ماشین لباسشویی ها پروانه همزن مرکزی وجود ندارد و آبکش شستشو تقریبا تهی است.


صرفه جویی در مصرف آب با ماشین لباسشویی های پربازده 

این نوع ماشین لباسشویی ها به میزان بیست الی شصت و شش درصد آب کمتری از ماشین لباسشویی های قدیمی دارای پروانه همزن مصرف میکنند. تقریبا نزدیک به 80 درصد از هزینه شست و شو برای انرژی لازم به منظور گرم کردن آب مصرف میشود. مصرف اب کمتر به معنی انرژی کمتربرای کرم کردن بوده و مصرف انرژی میتواند بین 20 الی 50 درصد کمتر از ماشین لباسشویی های قدیمی باشد که نتیجتا باعث صرفه جویی اقتصادی خانوار و همچنین کمک به عدم مصرف منابع طبیعی میباشد. ماشین لباسشویی های پربازده و کم مصرف دارای صرفه جویی اقتصادی خانوار و همچنین کمک به عدم مصرف منابع طبیعی میباشد. ماشین لباسشویی های پربازده و کم مصرف از ماشین لباسشویی های معمولی گرانتر هستند. اما قیمت خرید آنها باید در مقایسه با کاهش هزینه هایی که در قبوض برق و آب و مواد شوینده ایجاد میکند، دیده شود. شما میتوانید مدلی را انتخاب کنید که  هر دو مدل ماشین لباسشویی ها ، آب بازیافتی را در حین سیکل شستشو با فشار بالا روی لباسها اسپری میکنند.


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیر لباسشویی ال جی را حتما مطالعه کنید.


ماشین لباسشویی پربازده
لباس ها هنگام پایان عملیات شستشو در ماشین لباسشویی های پربازده تقریبا خشک هستند زیرا آب موجود در لباس ها در حین چرخش لگن شستشو با سرعت بسیار بالا بنا به قانون گریز  از مرکز گرفته میشود. این نوع خشک کردن لباس ها خیلی به صرفه تر از استفاده از خشک کن برای خشک نمودن لباس ها میباشد.
اکثر ماشین لباسشویی های پربازده یا کم مصرف دارای حسگر تشخیص وزن برای تعیین حجم لباس های مورد نظر برای شستشو میباشند. این سیستم به صرفه جویی در هزینه و منابع آب و برق کمک میکند. با توجه به عدم وجود یک پروانه همزن مرکزی که یک فضایی را از آبکش شستشو میگیرد ، ماشین لباسشویی های پربازده میتوانند خود را با میزان حجم لباسی که داخل آنها قرار داده اید تطبیق دهند و مثلا اگر حجم اضافه تری از ظرفیت ماشین درون آن لباس قرار داده اید دستور شروع حرکت را صادر نکنند.

مواد شوینده پربازده:

یکی از گام های مهم و بزرگ در عملکرد مناسب ماشین لباسشویی های پربازده استفاده از مواد شوینده با فرمول مناسب برای آنها میباشد. مواد شوینده پربازده طوری فرموله شده اند که حجم کف کمتر و سرعت پراکندگی بیشتری داشته باشند. مواد شوینده پربازده ، کثیفی و گرد و خاک را محبوس میکنند تا با لباس های تمیز حتی در حجم کمی از آب آغشته نشوند. استفاده از مواد شوینده سنتی کف زیادی ایجاد میکند و بازدهی حرکت غلتان که برای تمیز کردن لباس ها لازم است را نیز کاهش میدهد. حجم کف زیاد میتواند از ماشین لباسشویی فوران کند و نهایا باعث آسیب دیدگی قطعات الکترونیکی شود.

علامت بازدهی بالا روی مواد شوینده

خیلی از مشتریان از بوی نامطبوع و رشد قارچ و کپک در ماشین لباسشویی های پربازده شکایت دارند. باقی مانده مواد شوینده و یا باقی مانده نرم کننده های لباس مقصر این موضوع هستند. این باقی مانده که آلودگی و کثیفی لباسها هنگام شستشو را در خود حبس میکنند ، بهترین عامل رشد باکتری و قورچ و کپک در ماشین لباسشویی است. پیشنهاد میشود ماهی یکبار برنامه شستشوی ماشین لباسشویی را با کنترل حجم مواد شوینده مورد استفاده ( درهر بار شستشو حداکثر 2 قاشق چای خوری مواد شوینده استفاده کنید.) و باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی بعد از پایان هربار شستشو که رطوبت داخل ماشین لباسشویی را زود خشک میکند، میتواند مشکل بوی نامطبوع و رشد باکتری را مرتفع نماید.
همیشه هنگام خرید مواد شوینده به علامت و یا نشان بازدهی بالا روی جعبه و قوطی آن توجه کنید.

علامت بازدهی بالا he روی نرم کننده لباس

دیجی سرویس با ارائه مقالات مفید آموزشی سعی در ارتقا میزان آگاهی و دانش خوانندگان این وب سایت در زمینه آشنایی با تعمیر لوازم خانگی از جمله تعمیر یخچال فریزر ساید، تعمیر پکیج ، تعمیر سیستم تهویه ، تعمیر کولر گازی و... دارد. همچنین دیجی سرویس دارای تکنسین های مجرب در زمینه تعمیر لوازم خانگی بوده و بصورت شبانه روزی آماده ارائه سرویس به شما میباشند. 
 

تماس با کارشناس