ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

تمیز کردن ماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

آیا ماشین لباسشویی شما کثیف شده و بوی نامطبوعی میدهد؟ 

شما تا به حال به این نکته فکر نمیکردید که وسایلی که کار شستشو انجام میدهند خودشان نیز نیاز به شسته شدن دارند. ماشین لباسشویی  با اینکه لباس ها را میشوید اما بدلیل رسوبات آب و مواد شوینده نیاز به تمیز کردن دارد. بدلیل استفاده از ماد شوینده باقی آنها بدلیل وجود رطوبت در ماشین لباسشویی باعث ایجاد قارچ و رشد باکتری میشود که سختی آب مورد استفاده نیز به آن کمک میکند.

اجزاء ماشین لباسشویی
خوشبختانه تمیزکردن ماشین لباسشویی زمان زیادی نمیبرد. نحوه شستشوی ماشین لباسشویی  در ذیل آورده شده است.
آب لیمو یا سرکه
ماده شوینده چند منظوره
دستمال تنظیف
یک بطری اسپری آب خالی ( از بطری هایی که داخل آنها مواد شوینده و یا شیمیایی بوده استفاده نکنید.)
محل قرار گیری مایع سفید کننده و یا نرم کننده لباس
ظرف مربوط به مایع سفید کننده یا نرم کننده را باز کنید و آنرا داخل سینک پر از آب غوطه ور کنید. سپس آنرا خشک کرده و مجددا در محل خود روی ماشین لباسشویی قرار دهید. زمانی که آنها را بیرون آوردید با مقداری سرکه و یک مسواک کهنه ، داخل آنرا تمیز کنید.


نکاتی برای تمیز کردن و مراقبت ازماشین لباسشویی 


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب تعمیر ماشین لباسشویی کنوود را حتما مطالعه کنید.



1- برای جلوگیری از کپک و قارچ ، درب ماشین لباسشویی را بین هر دو برنامه شستشو ، درب ماشین لباسشویی  را باز  بگذارید. در اینصورت داخل ماشین لباسشویی  فرصت لازم را برای خشک شدن پیدا میکند.  البته اگر در خانه بچه کوچک و یا حیوانات اهلی نگهداری میکنید این کار شدنی نیست.

کپک  زدن لاستیک ماشین لباسشویی
2- نرم کننده های تجاری لباس داخل ماشین لباسشویی باقی میمانند. از مایع نرم کننده حاوی سرکه استفاده کنید. در اینصورت دیگر نیازی به تمیز کردن  شستشوی داخل ماشین لباسشویی  بصورت هفتگی نخواهید داشت .
3- در هنگام نظافت ماشین لباسشویی ، شلنگ ها را بررسی کنید تا سر جای خود محکم باشند و تا نخوره باشند. هر 5 سال یکبار شلنگ ها را تعویض کنید. تا باعث بروز خرابی نشوند. خرابی شلنگ ها یک مسئله عادی بوده و تعویض آنها نیاز به هزینه دارد اما اگر به موقع آنها را عوض کنید، از یک هزینه سنگین که بعدا ممکن است روی دست شما گذاشته شود و ناشی از مسائلی مانند نشتی آب از شلنگ که میتواند منجر به سوختن موتور و آب گرفتگی کف اتاق ها باشد پیشگیری کنید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی
فراموش نکنید !


مدل ماشین لباسشویی تفاوتی در نوع تمیز کردن شما ندارد. به هر حال شما باید به 3 نکته توجه نمائید:
1- بخشهای بیرونی ماشین لباسشویی را با استفاده از یک کهنه نم دار تمیز کنید. ( حتما ماشین لباسشویی را از برق بکشید زیرا برق بدنه دستگاه ممکن است شما را بگیرد.)
2- از تمیز کننده هایی که مواد شیمیایی خورنده دارند استفاده نکنید زیرا بدنه ماشین لباسشویی را خراب میکنند.
3- فیلتر آب ورودی به ماشین لباسشویی را کنترل کنید تا تمیز باشد. اگر فیلتر آب ورودی به ماشین لباسشویی بدلیل رسوبات آب دچار گرفتگی شود، فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی کم شده و آب به میزان کافی در زمان مورد نظر داخل ماشین لباسشویی پر نمیشود که باعث آسیب دیدن ماشین لباسشویی و پمپ اب آن میشود.

دیجی سرویس قصد دارد با ارائه مقالات آموزشی شما را با مراقبت های لازم از لوازم خانگی به منظور کاهش هزینه های تعمیر لوازم خانگی آشنا کند. دانش فنی کمک شایانی به کاهش هزینه های ناخواسته بدلیل پیشگیری از خرابی لوازم خانگی مینماید. 

تماس با کارشناس