ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

نکاتی در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی 

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی و یا نیامدن آب داخل ماشین لباسشویی 

زمان خراب شدن لوازم خانگی نیاز به تعمیر آنها پیدا میکنید. قبل از تعمیر لوازم خانگی توسط تعمیرکار با انجام برخی موارد ساده میتوانید در هزینه تعمیرات صرفه جویی کنید. در این مقاله نکاتی در خصوص مراقبت از ماشین لباسشویی ارائه میدهیم. این موارد مربوط به خرابی ماشین لباسشویی میباشد . خرابی هایی از قبیل روشن نشدن ماشین لباسشویی  و یا نیامدن آب داخل ماشین لباسشویی .

اجزاء ماشین لباسشویی
- آب ورودی به ماشین لباسشویی را چک کنید. دو شلنگ آب گرم و آب سرد به ماشین لباسشویی وارد میشود و یک شلنگ از ماشین لباسشویی خارج میشود. هر دوشیر آب گرم و آب سرد ماشین لباسشویی باید باز باشد.
مطمئن شوید که شلنگ ها تانخورده باشد و یا موانعی آنها را مسدود نکرده باشد.
مطمئن شوید که کابل برق به درستی وصل شده باشد.
سوئیچ مینیاتوری و یا فیوز برق در وضعیت روشن باشد.
سوئیچ داخل درب را تمیز کنید. اکثر ماشین لباسشویی ها هنگامی که درب آن بسته شود، سوئیچ درب قفل میشود. جرم و کثیفی میتواند باعث عدم عملکرد مناسب کلید شود. با استفاده از یک دستمال یا کهنه آغشته به الکل کلید ماشین لباسشویی را به آرامی تمیز کنید و جرم های احتمالی اطراف شاسی را از بین ببرید.

ماشین لباسشویی تخلیه نمیکند و یا نمیچرخد.


مشکلات تخلیه میتواند ناشی از گرفتگی شلنگها باشد یا ناشی از عدم قرارگیری مناسب لباسها و یا حتی استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا خراب شدن ماشین لباسشویی باشد.
داخل جیب لباس ها را چک کنید تا اشیاء کوچک داخل آنها نباشد. سکه ها، خودکار، و جوراب های کوچک میتواند باعث گرفتگی پمپ شود. بین لگن و دیواره سبد ماشین لباسشویی گیر کند و سرعت تخلیه را کم کرده و یا تخلیه انجام نشود.
اگر ماشین لباسشویی بیش از اندازه بارگیری شود و یا بطور غیر متوازن داخل آن لباس قرار داده شود این عدم توازن اجازه چرخش به ماشین لباسشویی نمیدهد. لباس ها را مجددا به طور متوازن داخل لگن ماشین لباسشویی  چیده و یا حتی برخی از لباس ها را بردارید تا گردش لگن ماشین لباسشویی  به خوبی انجام شود.
شلنگ خروجی را چک کنید تا به درستی نصب شده باشد . انتهای شلنگ تخلیه نباید بیش از 96 اینچ از زمین ارتفاع داشته باشد.
شلنگ تخلیه را باز کنید و آن را از نظر باز بودن مجرا چک کنیدو قبل از آنکه مجددا آنرا نصب کنید هرگونه عامل مسدود کننده را از داخل آن بردارید.
از مواد شوینده به مقدار زیاد استفاده نکنید. حجم زیاد مواد شوینده که باعث کف زیاد میشود سرعت تخلیه را کم کرده و باعث خراب شدن ماشین لباسشویی میشود.

 

 مشکلات محفظه جاپودری ماشین لباسشویی

 


بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب نمایندگی ماشین لباسشویی بوش را حتما مطالعه کنید.


جا پودری ماشین لباسشویی

ایا شما در ماشین لباسشویی را باز کرده و داخل لگن پر از مواد شوینده و یا نرم کننده لباس میبینید؟  چند راه حل ساده دارد.

همواره از فرمولاسیون مناسب برای ریختن مواد شوینده در کشو جا پودری ماشین لباسشویی استفاده کنید.  اگر در کتابچه راهنمای  ماشین لباسشویی به استفاده از مواد شوینده اشاره شده هرگز از پودرهای شوینده استفاده نکنید.

جاپودری ماشین لباسشویی

هر ماه مقدار  یک فنجان سرکه سفید تقطیر شده  گرم داخل کشو جاپودری  ماشین لباسشویی بریزید،  سپس ماشین لباسشویی را روشن کنید. برنامه شستشوی عادی را تنظیم کنید  سرکه همه مجاری را تمیز کرده و مواد زائد را از بین میبرد .

بوی بد ماشین لباسشویی:

بوی بد ماشین های لباسشویی هم در ماشین لباسشویی های درب از بالا و هم در درب از جلو  اتفاق می‌افتد.  با انجام این کمی  مراقبت‌های ویژه و پیشگیرانه  می توان بوی نامطبوع ماشین لباسشویی را از بین برد.
از مواد شوینده در حجم زیاد هنگام شستشو استفاده نکنید. ذرات اضافی مواد شوینده یا همان کف مواد شوینده روی قطعات ماشین لباسشویی رسوب کرده و باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود.

ماشین لباسشویی را هر ماه بشویید حتی اگر زمانی که احساس کردید نیاز به این کار نیست این کار را انجام دهید تا بوی بد نگیرد.

اطراف ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا باکتری و جلبک رشد نکرده باشد. به دلیل رطوبت زیاد احتمال این موضوع  وجود دارد این موضوع هم ناخوشایند است هم برای سلامتی شما خطرناک و باید مرتفع شود.

صداهای ناخواسته ماشین لباسشویی:

صدای وز وز یا گروم گروم یا کلیک کلیک، ممکن است ناشی از گیر کردن اشیا داخل ماشین لباسشویی، مسدود شدن مسیر سیستم تخلیه و یا سنسور های داخلی باشد.

صدای کلیک می تواند به دلیل گیر کردن اشیا در مسیر تخلیه ماشین لباسشویی باشد.  همواره قبل از اجرای برنامه شستشو جیب لباس ها را بررسی کنید.  زیپ ها و   قفل ها  را ببندید و کمربند لباس ها را در صورت جدا بودن از لباس باز کنید اگر صدای غیر عادی و بلند گروم گروم  هنگام عملیات تخلیه ماشین لباسشویی می شنوید به احتمال زیاد لوله تخلیه آن مسدود شده است.  قبل از خراب شدن ماشین لباسشویی برای برطرف نمودن آن اقدام کنید.
میتوانید نسبت به درخواست تعمیر لوازم خانگی از دیجی سرویس کمک بگیرید. دیجی سرویس متشکل از تکنسین های متخصص در زمینه تعمیر انواع ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی ، کولر گازی، آبگرم کن دیواری و... آماده خدمت رسانی به شما هستند.

تماس با کارشناس