ساعات کار : شنبه تا جمعه - 09:00-23:00

 

شهرک غرب، خیابان علامه جنوبی

خ26 شرقی(حق طلب)،پ14 واحد1 غربی

تعمیر و رفع نشتی شیر آب

رفع نشتی شیر آب:

یک شیر یا دوش آب دارای نشتی، هم باعث اذیت میشود و هم خرج روی دست صاحب خانه میگذارد. بجز صدای چیک چیک آب، این نشتی باعث هدر رفتن صدها لیتر آب در طول یک هفته میگردد. و بدتر از آن نشتی آب داغ باعث بیهوده روشن شدن آب گرم کن یا پکیج میشود تا آب داغ هدر رفته را جبران نماید.
در مواردی بدلیل این نشتی ، قبض برق ساختمان تا 3 برابر بیشتر شده زیرا بعضا سیستم گرمایش آب منزل  برقی میباشد و این سیستم هر چند دقیقه برای جبران آب داغ هدر رفته روشن میشده. زمانی که نشتی آب به سمت دیوار باشد، اثرات مخرب آن به مراتب بیشتر خواهد بود. نشتی آب به سمت دیوار بعد از مدتی باعث پوسیدگی و رشد قارچ و جلبک و نهایتا بروز خرابی در اسکلت ساختمان میکند.

شیر آب
دلایل بروز نشتی در شیرآلات :


در بسیاری موارد، معمولا قسمتهای آب بندی داخلی مستهلک شده و یا قطعات دچار خوردگی گردیده اند و یا سولفاته کرده اند. واشر یا ارینگ لاستیکی آب بندی بین قطعات متحرک فلزی طی گذشت زمان و استفاده مکرر از شیر آب، مستهلک میشوند. زمانی که این اتفاق بیفتد، شیر آب دچار نشتی شده و چکه میکند.



بیشتر بخوانید   پیشنهاد میکنیم مطلب 5 کاری که قبل از رسیدن فصل سرما باید در خانه انجام داد را حتما مطالعه کنید.


توصیه برای تعمیر نشتی شیر آب:


در صورتی که بعد از بستن شیر آب، آب نشت میکرد، معمولا با اعمال نیروی بیش از حد معمول، این نشتی مرتفع میشود که شاید لازم باشد از اهرم کمکی برای رفع نشتی استفاده کنید. اما باید گفت که متاسفانه این کار وضع را بدتر میکند زیرا باعث اعمال فشار بیش از حد به رزوه ها شده و انها را ازبین میبرد.
زمان تعمیر شیر آب، روی زمین و یا داخل سینک یک کهنه بیندازید تا هم هنگام افتادن قطعات سینک مخدوش نشود و هم پیچ و مهره و سایر اجزاء ریز داخل آب شور نرود. 
لازم است که قبل از باز کردن اتصالات شیر آب ، شیر فلکه اصلی را ببندید . در بسیاری از منازل یک شیر قطع کن در حمام نزدیک دوش و یا کف زمین قرار دارد. در صورتی که نمیتوانید شیر قطع کن را بیابید شیر فلکه اصلی را ببندید.

شیر آب
در صورتی که نیاز شد تا شیر فلکه اصلی آب بسته شود، زودتر برنامه ریزی کنید. ابتدا نحوه تعمیر شیر آب را یاد بگیرید ، سپس ابزار آلات و قطعات مود  نیاز را اماده کنید تا مدت زمان بسته بودن شیر فلکه آب کاهش یابد و نهایتا به اعضای خانه در خصوص بسته شدن شیر فلکه اطلاع رسانی کنید.
مطلع باشید که بعد از قطع کردن شیر آب، داخل فلاش تانک دستشویی، آب وجود دارد، بعد از قطع کردن شیر فلکه آب ، ابتدا شیر داخل حمام را باز کنید تا آب داخل لوله ها تخلیه شود. انواع مختلفی از شیر آلات سرویس های بهداشتی و ظرفشویی وجود دارند که بسته به مدل آنها نحوه تعمیر آن ها نیز متفاوت است.
 

تماس با کارشناس